Izinkan Aku Mencari Tuhan

Penulis : Aizuddin Hamid

“Kenapa kehidupan aku tak macam orang lain? Ya Allah, jangan salahkan aku sekiranya aku semakin jauh daripadaMu, sedangkan Kau sendiri yang memberi sesuatu yang aku tak mampu!”
- Malik –
 
“Sebenarnya, aku dah lama minat Islam. Aku nak tahu banyak tentang Islam. Tapi, selama ni, kenapa tak ada seorang kawan Muslim pun yang pernah cerita pada aku pasal Islam? Lepas tu, bila aku tengok orang Islam tu sendiri, kenapa tak melambangkan macam apa yang Islam ajar?”
- Kalai –
 
“Hoi, kau tak payah nak poyo arh! Kau tu bukan baik sangat. Aku tahu segala benda jahat yang kau buat selama ni. Bila-bila masa saja aku boleh cerita kat orang pasal kejahatan kau. Nak berubah konon. Kau dengan aku sama saja, dua-dua perangai syaitan!”
- Syamsul –
 
“Kenapa jenazah aku kat situ? Aku dah mati ke? Takkanlah!
Aku masih tak puas hidup lagi, masih banyak dosa yang aku buat. Aku tak sempat bertaubat lagi, ya Allah!”
- Tuan Rahim –
 
“InsyaAllah, saya dah cukup kuat untuk lupakan dia. Masa muda saya masih lagi panjang, jadi saya tak nak sia-siakan lagi macam dulu.”
- Ika –
 
Banyak lagi persoalan yang akan terungkai dalam novel tarbiah IZINKAN AKU MENCARI TUHAN, suatu pengalaman yang penuh dengan debaran, tangisan, keinsafan, dan kebahagiaan.
 
Pastinya, jika anda mula membaca helaian pertama, sudah tentu anda tidak akan berhenti melainkan setelah sampai hingga helaian terakhir!

 

Write a review

Your Name:

Your Review:

Note: HTML is not translated!

Rating: Bad Good

Enter the code in the box below:

Customer Reviews

 

 

 

"Satu satunya bookstore di Malaysia yang menjual buku buku ber genre haraki dan yang diusahakan oleh anak muda Malaysia dengan azam yang tinggi untuk melihat warga malaysia menjadi warga negara yang membaca dan menyintai agama." (Muharrik Daie)​

"Hebat! Mencorak masyarakat dgn ilmu.. Subhanallah. Buku2nya mantop." (Nurfatin Azilimy)

"one of the medium to find islamic books and stuffs." (Cikgu KayKay AlKhair)

"Buku buku tarbiah daripada imanshoppe semua best best. Suka sangat bermuamalat dengan mereka." (Nurnabila Abdul Rahaman)

"Imanshoppe sentiasa update buku-bukunya, especially yang best-best from Indonesia! Keep it up! Moga Allah berkahi." (Jannatun Nisa Jahasnum)

"Pernah membeli buku di sini. Smooth je processnye. Semoga terus maju!"  (Abdul Falakh Zafrieyl)

 


  Payment Methods :                                                     Powered By : 

                    

 

 

Latest Tweets